Bierwoordenboek
informatie voor en door de bierliefhebber
RSS
Bierwoordenboek

Jillz

Aangepast op: 24-05-2009 00:40 door Pipo - Gecategoriseerd als: Bier
Jillz was tot voor kort een nieuw experiment van Heineken. Het is een drankje, speciaal voor mensen, die niet van bier houden en de kwaliteit van wijn niet helemaal vertrouwen (aldus Heineken).

Jillz is een combinatie van appelcider en gerstemout, dus zonder de hop en ondergaat ook niet het brouwproces. Volgens Heineken is het geen nieuw soort Breezer, maar een totaal nieuw product. Daarom is het geen bier. Het alcoholgehalte is net als een pilsener 5 vol%. Het is niet bitter, maar zoetig en heeft een fruitsmaak. De doelgroep, waarop bierbrouwer mikt is de vrouw (van 18-45 jaar).

Het bier is op tap en in flesjes verkrijgbaar. Het flesje heeft een soort van treksluiting (RipCap), waardoor geen speciale bieropener nodig is om het flesje te openen.

Het drankje is ontwikkeld door innovatiekantoor Bloei. Bloei bekeek televisieseries als Julia’s Tango, Will & Grace en Sex and the City. Men ging op zoek naar trends en er werden vrouwen geïnterviewd en betrokken bij de ontwikkeling van dit nieuwe 'vrouwenbier'.

Tot eind oktober 2007 is het getest in 17 cafés in Amsterdam en Deventer onder de naam 'Charli'.
Sinds het voorjaar van 2008 wordt dit nieuwe 'vrouwendrankje' door Heineken landelijk verkocht.

In april 2009 is Heineken een (grootscheepse) reclamecampagne begonnen.
Korte versie:


Lange versie;


Externe links

Jillz website

Links naar

Referenties

Bierwoordenboek - Versie 01.02.06) Copyright ©1997-2023, ArPat Software. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved.